Geant4-toolkit

Geant4-toolkit

Contact me: geant4.toolkit.zabihiATgmail.com
Geant4-toolkit

Geant4-toolkit

Contact me: geant4.toolkit.zabihiATgmail.com

نصب لینوکس کنار ویندوز


نصب لینوکس کنار ویندوز


به پیشنهاد سازندگان و تیم اصلی طراحان، نصب Geant4 بهتر است که بر روی یکی از نسخه‌های لینوکس نصب شود.

به علت اینکه دو سیستم عامل بر روی سیستم و در کنار یکدیگر نصب خواهند شد، نیاز هست حتماً با مطالعه کامل روش نصب و با دقت و حوصله بسیار این مرحله انجام گیرد.


دانلود اوبنتو


پیشنهاد می‌شود که Ubuntu، یکی از نسخه‌های لینوکس نصب شود. ابتدا باید آخرین نسخه را از سایت اصلی  یا سایت فارسی بردارید. حتما نسخه دسک تاپ و با پسوند LTS ا انتخاب کنید.


نصب اوبنتو


چند نکته مهم و پیشنهاد قبل از نصب اوبنتو

  • نصب سیستم عامل  باید حتماً بر روی درایو  از نوع primary باشد.  با کلیک راست بر روی Mycomputer و سپس انتخاب گزینه Manage و سپس انتخاب storage/disk management  می‌توانید نوع درایوهایتان را بشناسید. همچنین می‌توانید این لینک  و این لینک را برای اطلاعات بیشتر بخوانید.
  • آخرین درایو سیستمتان را خالی کنید. در همان مسیر قبل می‌توانید مقداری از آخرین درایو خود با کلیک راست بر همان آخرین درایو  و انتخاب گزینه Shrink Volume،  به فضای لینوکس اختصاص دهید. این لینک را ببینید
  • پیشنهاد می‌شود حداقل 20 گیگ فضا برای نصب لینوکس و Geant4 اختصاص داده شود.
  • فضای اختصاص داده شده به لینوکس با نصب برنامه Linux Reader از سیستم عامل ویندوز قابل دسترس خواهد بود. این لینک را ببنید.
  • فضاهای ویندوز هم بدون نیاز به هیچ برنامه‌ای از لینوکس قابل دسترس هستند. فقط اگر گاهی ویندوز را در حالت sleep و hibernet و ... گذاشته باشید ممکن است خطایی را در لینوکس ببینید و درایو باز نشود. کافی است که با تایپ این دستور در ترمینال دسترسی را باز کنید. sudo ntfsfix /dev/sda1 ، عبارت sda1 نام درایو مورد نظر است.
  • گاهی پیش می‌آید که بعد از نصب لینوکس یکی از سیستم‌ عامل‌ها بالا نیاید. نترسید! و برای رفع این مشکل این لینک را ببنید. همچنین می‌توانید از این ابزار هم استفاده کنید و این فیلم آموزشی را ببینید. 
  • مشکلی نیست که با لایو اوبنتو (قرار دادن دی وی دی اوبنتو در سیستم و بدون نصب آن{در این حالت یک سیستم عامل در اختیار دارید}) قابل رفع شدن نباشد!

در اینجا لینک‌های مناسب برای راهنمایی نصب معرفی شده است. پیشنهاد می‌کنم خودتان هم سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگری را برای اطمینان از نحوه نصب مطالعه کنید.

    چند نکته مهم و پیشنهاد بعد از نصب اوبنتو و قبل از نصب کتابخانه‌های Geant4

    • حتماً سرور آپدیت سیستم را از ایران به main servr تغییر دهید.  همچنین این لینک را ببنید.
    • سپس، حتی پس از نصب آخرین نسخه اوبنتو، حتماً سیستم عامل را آپدیت و آپگرید کنید. با دستورات sudo apt-get update و sudo apt-get upgrade

    آموزش اوبنتو


    برای کار با ابزار جینت نیاز هست آشنایی اولیه‌ای با محیط اوبنتو وجود داشته باشد. در زیر لینک‌های مناسب معرفی می‌گردند. در انجمن‌ها به راحتی می‌توانید پاسخ همه سوالات خود را بیابید.


     

    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد