Geant4-toolkit

Geant4-toolkit

Contact me: geant4.toolkit.zabihiATgmail.com
Geant4-toolkit

Geant4-toolkit

Contact me: geant4.toolkit.zabihiATgmail.com

راهنمای اجرای مجازی Geant4

راهنمای اجرای مجازی Geant4


برای شروع کار با ابزار Geant4 استفاده از این روش پیشنهاد می گردد.  فرآیند نصب  زمان کمتری نیاز دارد و بسیار آسان تر از نصب واقعی آن در محیط لینوکس است. فقط باید یک اینترنت پرسرعت برای دانلود فایل اصلی داشته باشید و کمی حوصله!



  • ابتدا آخرین نسخه‌ی VMware Workstation Player  را دانلود و نصب کنید.
  • سپس از آدرس لینک  گزینه دوم یعنی G4.10.5_CentOS7_us را دانلود کنید.
  • حال از داخل سیستم مجازی، برنامه   G4.10.5_CentOS7_us را  مطابق شکل 1 و 2 اجرا کنید، سپس منتظر بمانید تا سیستم لود شود. می ‌توانید با کلیک راست روی G4.10.5_CentOS7_us و  انتخاب setting برنامه،  ram و ... اختصاص داده به اجرای مجازی را افزایش دهید.


شکل 1 

 شکل 2


  • اگر با خطای شکل 3 مواجه شدید از آدرس زیر به قسمت بایاس سیستم بروید  و روش ارائه شده در این لینک را اجرا کنید.

شکل 3


  • حال ابتدا گزینه home  را از  desktop انتخاب کنید و از قسمت آخرین گزینه‌ی منوی  سمت چپ، other locations و سپس computer را انتخاب کنید.
  • سپس از آدرس /usr/local/geant4.10.05/share/Geant4-10.5.0/examples مثال ها را به home  یا desktop سیستم منتقل کنید.
  • روش اجرای مثال شبیه‌ی نسخه واقعی است، فقط باید در قسمت اول آدرس دهی دستور cmake عبارت زیر را وارد کنید: cmake -DGeant4_DIR=$G4COMP 





اوبونتو؛من هستم چون ما هستیم

اوبونتو؛من هستم چون ما هستیم!


یک پژوهشگر مردم شناس، در آفریقا، به تعدادی از بچه های بومی یک بازی را پیشنهاد کرد. او سبدی از میوه را در نزدیکی یک درخت گذاشت و گفت هر کسی که زودتر به آن برسد آن میوه‌های خوشمزه را برنده می‌شود.

هنگامی که فرمان دویدن داده شد، آن بچه‌ها دستان هم را گرفتند و با یکدیگر دویده و در کنار درخت، خوشحال به دور آن سبد میوه نشستند.

وقتی پژوهشگر علت این رفتار آنها را پرسید و گفت در حالی که یک نفر از شما می‌وانست به تنهایی همه‌ی میوه‌ها را برنده شود، چرا از هم جلو نزدید؟ آنها گفتند "اوبونتو" ؛ به این معنا که "چگونه یکی از ما می‌تواند خوشحال باشد، در حالی که دیگران ناراحت‌اند"؟


اوبونتو در فرهنگ "ژوسا" (فرهنگ مردم قبیله‌ای در آفریقای جنوبی) یعنی : "من هستم، چون ما هستیم".